Time flies! - Reisverslag uit Padua, Italië van Laura - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Padua, Italië van Laura - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 November 2015 | Italië, Padua

Oh jee wat gaat de tijd snel! Alweer een maand geleden dat ik voor het laatst heb geschreven... En sinds die tijd is er natuurlijk een boel gebeurd!
De weken vliegen intussen voorbij. Helemaal de afgelopen drie weken waren een chaos, maar wel een hele leuke chaos!

Het weekend van 30 oktober, 31 oktober en 1 november waren Sarah en mama hier. Met hun heb ik natuurlijk de toeristische dingen hier bezocht, maar ook een (fancy maar niet dure) cocktailbar ontdekt en we zijn gezellig wezen eten. Daarnaast was 31 oktober Halloween en 1 november mijn verjaardag, en dat betekent Party Time!! De avond/nacht van 31 oktober was ontzettend gezellig met hun en mijn vriendinnen hier, en op mijn verjaardag zelf zijn we naar Venetië geweest, wat een belevenis zeg! Gaaf om alle weggetjes, watergangetjes en ook souvenirshops te ontdekken! En vervolgens mijn verjaardag afgesloten in een heerlijk restaurant, inclusief verjaardagspuddinkje en een extra shot limoncello :)

Het weekend daarna had ik een excursie met de uni, naar Valle d'Aosta. Wat een ervaring! Vrijdag bleek al snel dat de excursie voornamelijk in het Italiaans was voorbereid, dus ik en een andere Erasmusstudent hebben ons moeten redden met korte samenvattingen en belabberde vertalingen.
Hiervan een magnifiek voorbeeld is: De bus stopt, er wordt ons snel verteld dat we de Mont Blanc vanaf daar goed kunnen zien. Iedereen stapt uit en begint foto's te maken terwijl de docent uitgebreid vertelt (in het Italiaans) welke bergtoppen er te zien zijn en van welk gesteente dit gemaakt is. Vervolgens gaat iedereen weer in de bus zitten, houdt de docent ons nog even aan en zegt: 'We have seen the Mont Blanc'. Duidelijk!
Toch hebben we ons uitstekend vermaakt. De bergachtige omgeving is daar ontzettend mooi, vooral omdat de bladeren begonnen te verkleuren en onze docent ons naar de mooiste plekjes wist te brengen: rivieren,, schattige dorpjes, mooie bruggetjes, hoge heuvels, diepe dalen en mooie, verre uitzichten. Daarnaast waren onze mede-studenten (geologen) uiterst interessant. Zo hebben we één middag twee uur (!!) zitten wachten terwijl zij monsters van het gesteente namen (eerlijk gezegd deed dit nogal pijn aan mijn milieuwetenschapper-hartje...). Dat gaf ons de mogelijkheid om, begeleid door het constante geluid van hamers en brekend steen, van het uitzicht te genieten en foto's te maken. Onze docent was hier alleen niet zo blij mee, vooral omdat ze niet snapte waarom we niet bij de (Italiaanse) uitleg kwamen staan om te doen alsof we het konden verstaan...
Ook in het hostel waren de verschillen tussen Italianen en ons duidelijk te merken. Zo bestaat hun dieet over het algemeen uit ontbijt met toast met jam plus koekjes die ze in thee dippen, lunch met veeeeel vlees en kaas op grote panini en elke avond pasta of pizza met een beetje saus en weer veel kaas en vlees, met daarbij een klein beetje sla en veel olijfolie en zout... En dit schijnt niet anders te zijn dan wanneer ze thuis eten. Mijn vraag is dan: Hoe blijven al die Italiaanse vrouwen zo ontzettend dun?? Ook staan ze elke keer in de rij om te helpen met koken/afruimen/afwassen, iets wat je in Nederland niet snel ziet.Als je na het eten (rond 11 uur) bij hun ging zitten haalden ze liters sterke drank tevoorschijn om deze binnen no time naar binnen te werken, en vervolgens (slechte) Italiaanse muziek op hun telefoons te laten horen.
Al met al dus een hele belevenis, zo'n weekend in de bergen tussen de Italianen.

De woensdag hierna kwam Fabian langs. Hij bleef een weekje waarin we vooral door Padova heen hebben gezworven, in barretjes hebben geluncht en echte Italiaanse espresso hebben gedronken en ook samen met mijn vriendinnen hier ijs en crêpes hebben gegeten :)
Die vrijdag zijn we nog naar Venetië geweest, wat de moeite waard was, ook voor een tweede keer! Je komt elke keer weer nieuwe weggetjes tegen en nieuwe routes, en het was bijna onmogelijk om dingen terug te vinden waar ik met Sarah en mama langs ben geweest. Daarnaast hebben we toen het donker begon te worden de waterbus genomen, waardoor we vanaf het water de verlichte gebouwen (die meestal ook de mooiste gebouwen zijn) konden bekijken. We hebben deze dag afgesloten in hetzelfde restaurant als waar ik twee weken daarvoor was, en ik werd nog herkend! Wel was de pizza minder lekker dan het driegangenmenu de eerste keer was geweest...

Intussen sta ik weer met beide benen op de grond en ben ik snel begonnen aan een inhaalslag voor mijn studie, die een beetje te lijden heeft gehad onder mijn drukke weekenden.Toch heb ik ondertussen genoeg tijd om koffie te drinken met mensen die ik heb leren kennen, één keer per week te koken met vriendinnen en 's avonds concerten of barretjes te bezoeken om even afleiding te hebben. Dit zal aankomende tijd alleen maar leuker worden want er hangt door de hele stad kerstverlichting die binnenkort aangaat en ook de kerstmarkt wordt intussen opgebouwd! Ook zijn er aankomende maand een dagje naar Trento en een weekend naar Milaan gepland, waar ik hopelijk mee kan gaan!

Ohja, en met de kerstvakantie ga ik lekker twee weekjes terug naar Nederland, om daar te genieten van alle mensen om me heen die ik de laatste tijd toch wel begin te missen :)

Arrividerci!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 2425

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 19 Februari 2016

Studeren in Padova

Landen bezocht: