En dit is nog maar het begin... - Reisverslag uit Padua, Italië van Laura - WaarBenJij.nu En dit is nog maar het begin... - Reisverslag uit Padua, Italië van Laura - WaarBenJij.nu

En dit is nog maar het begin...

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Oktober 2015 | Italië, Padua

Buongiorno a tutti!

Pfoe, dat is alweer een tijdje geleden. Tot zover mijn poging om mijn blog regelmatig bij te houden...
Intussen ben ik helemaal gesetteld hier. Ben er nu helemaal uit wat voor vakken ik doe hier en ben intussen ook al 8 uur verder in mijn Italiaans lessen.

Alles hier begint nu echt te wennen en afgelopen week zat ik me er hardop over te verbazen hoe alle mooie plekjes in deze stad zo snel normaal zijn geworden. De gezellige piazza's, de leuke barretjes, de indrukwekkende gebouwen en de mensen die in een voor mij onbekende taal spreken vallen me niet eens meer op. Wel valt het me nog altijd op hoe aardig iedereen is en hoe graag iedereen wil helpen: Medestudenten die je graag in hun groep betrekken en die je uitnodigen voor alle feestjes, kassières die even snel je fruit voor je afwegen, docenten die aan het eind van elke les vragen of je het wel snapte en coördinatoren die extra moeite doen om te zorgen dat je in het computerlokaal terechtkunt. Het lijkt allemaal zo normaal, maar elke keer word ik er weer extra vrolijk van.

En hoewel ik drukker met school ben dan ik zou willen, heb ik tussendoor genoeg tijd om ook andere dingen te doen :) Twee weken geleden zijn we naar Verona geweest met Erasmus. Wat een mooie stad, en wat anders dan Padova!

Natuurlijk hebben we daar de Arena gezien, en ook het balkon van Romeo & Julia. Daar hebben we gezorgd dat we dit semester ontzettend gelukkig gaan worden door de rechterborst van het standbeeld Julia aan te raken. Vorige week hadden we 'wine tasting', wat betekent dat we voor €8 vier verschillende wijnen mochten proberen, die ook nog eens van goede kwaliteit waren. Ook heb ik eindelijk meer Erasmusstudenten van dezelfde faculteit ontmoet bij mijn buddy thuis. Verder spreken wij (mijn kamergenoot en ik) vaak met anderen af om gezellig iets te gaan drinken (Aperol Spritz) of eten (pasta of pizza), waardoor we elke week nieuwe mensen leren kennen en ook elke keer tips horen over de leukste barretjes, restaurants en uitstapjes in de buurt. Ik hoef me dus nog lang niet te vervelen!

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 2424

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 19 Februari 2016

Studeren in Padova

Landen bezocht: