M'n plekje gevonden :) - Reisverslag uit Padua, Italië van Laura - WaarBenJij.nu M'n plekje gevonden :) - Reisverslag uit Padua, Italië van Laura - WaarBenJij.nu

M'n plekje gevonden :)

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Oktober 2015 | Italië, Padua

Intussen ben ik al aardig gewend hier. Het centrum hier is zo gaaf! Een boel oude (universiteits-) gebouwen, kerken en pleintjes. De sfeer is overal in de stad echt leuk en iedereen wil heel graag helpen, ook al gaat dat niet zo goed in het Engels.

Woensdag hadden alle Erasmusstudenten een introductie + wandeling door Padova. De zalen waren niet groot genoeg dus hadden we een soort mega-videoconferentie met de hoofdzaal. Dit werkte (natuurlijk) niet altijd even goed en het was ook ontzettend lawaaiig, maar het meeste hebben we wel mee kunnen krijgen. Boodschap van de dag:
Een boel (bekende!) buitenlanders die naar Padova komen met het idee er even te blijven, blijven er veel langer. Dus wie weet, misschien wij (Erasmusstudenten) ook!
Daarnaast moesten we ons ook beseffen wat een grote rol de universiteit altijd heeft gespeeld in de wetenschap.Gelukkig beseften de sprekers zelf ook wel dat dit klonk als een verkooppraatje... Dit weerhield ze er alleen niet van om het in ieder geval tien keer te herhalen in één uur.

De dag daarna had ik mijn eerste college! De docent begon in het Italiaans, maar gelukkig switchte ze snel naar Nederlands.
Daarna was er introductie van mijn eigen faculteit, met veel praktische informatie dus ook saai! Gelukkig heb ik er wel een paar mensen leren kennen en weet ik nu in welke gebouwen ik moet zijn.
's Avonds voor het eerst uit geweest. Er was een karaoke night voor Erasmusstudenten, met Spritz (hét drankje in Padova) en gratis pasta en pizza :D

Gisteren en vandaag waren dagen van veel regelen, veel plannen en verder de tourist uithangen! Vandaag een paar leuke foto's gemaakt die ik op fb ga plaatsen.

Vanavond is er een 'walking night', langs 'alle plaatsen die belangrijk worden tijdens ons verblijf hier'. Een kroegentocht dus! Alleen mocht het niet zo genoemd worden... Malle Italianen!

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 2426

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 19 Februari 2016

Studeren in Padova

Landen bezocht: